2014. július 29., kedd

Születésnap tüzijátékkal és Happy end-el

A legutóbb a Coach úgy engedte útjára a házaspárt, hogy sok szerencsét kívánt a szülinapos héthez, melyre a készülődés már előző héten is feszültségekkel teli volt.

Nos, lássuk mi történt!

Flóra és Zalán, miután elfoglalták helyüket, a "naplóik" felolvasásával kezdték.

Zalán így írt a történtekről:
- Nem egyszerű héten vagyunk túl. A hétköznapok mentek ugyan a szokott rendben, de volt valami furcsa feszültség egész héten a levegőben. Pénteken pszichológusnál voltunk és késő délutánig tartott, így a bevásárlást szombatra halasztottuk.

Vita fáradtan és éhesen

- Szombaton Ábel első "házibulija" volt, ami ráadásul a 10. szülinapot ünnepelte, így duplán számított Flórának!
Utólag látom, hogy hiba volt a bevásárlást is szombatra halasztani. Ez ugyanis több tüzijáték rakétát is robbantott. Egész délelőtt bevásároltunk, délre értünk haza. Előtte még el kellett vinni Ábelt egész napos edzésre.
A többször emlegetett szülinapi költség keretet nem sikerült tartani. Ezen aztán brutálisan összekaptunk. Belátom én is hibás vagyok a veszekedésért. 4 óra shoppingolás után, éhesen került sor a vitára. Már önmagában a vásárlás is kiborító dolog, de éhesen "megbeszélni" egy ilyen témát, a délutáni buli feszültségében, hát....

Zalán feladja?

- Rövid csörte volt, de brutális. Már az is felmerült bennem, hogy feladom az egészet.
De aztán arra gondoltam, hogy ha most egyedül hagyom Flórát a buli terhével (és nem megyek el a tortáért, meg a gyerekért) akkor egy olyan lavinát indíthatok el, amit nem biztos hogy szeretnék, ráadásul Ábelen csattanna az ostor, amit végképp nem szerettem volna. Szóval félretettem a dühömet és tettem a dolgom délután. a buli előkészítésének jegyében. A buli fergetegesen sikerült, délután 4-től este 10-ig itt voltak a srácok. Még néhány anyuka is feljött a gyerekekkel. Ez láthatóan megnyugtatta Flórát, így a déli balhé feloldódott a jó hangulatban.

Vasárnap délig Ábellel pihentünk. Flóra átment segíteni a Mamának az ünnepi, családi ebédet elkészíteni. Fél 12-re mentünk át mi is a gyerekkel, ott volt a sógorom a családjával, velük ebédeltünk. Azután kora délután hazajöttünk és pihenhettünk együtt.

Születésnap, ahogyan Flóra látta

- Nos, ez "szép" volt. A hétköznapokról nincs mit említeni, na de a hétvége! Zalán meghúzott egy összeghatárt, ami fölé nem mehetek. Persze, hogy nem fértünk bele, de mert együtt beszéltük meg a részleteket, úgy gondolom, hogy ez mindkettőnk sara. Hát szerinte nem. Szombaton délután volt a gyerek házi bulija, és amíg ő edzésen volt, mi elmentünk vásárolni. Otthon aztán a Zalán kiakadt. Szerinte én úgy intézem a dolgokat, ahogy én akarom, persze az ő kontójára. Mire mondtam neki, hogy ez közös vásárlás volt, nem háríthatja rám, amit meg rólam mondana még, azt "Ne nekem mondja, hanem írja le a Coach-nak!" Közölte, hogy nem hozza el a tortát,  mert ez nem fér bele a keretbe, és vacsi az nem lesz a gyerekeknek, oldjam meg, ahogy akarom és bevonult a szobába. Tudtuk, hogy este 10 után mennek el a srácok, mert kettőnek színházba voltak a szülei, így a többiek is addig maradnak.
Én pedig mentem és beírtam a füzetembe, hogy hétfőn megyek, beadom a válókeresetet. És persze nyakamon volt a buli, amit ezután csináljak végig ebben a hangulatban.
10 perc után kijött a szobából, és közölte, hogy akkor mondjam, mit csináljon, mert a gyerek számít a dolgokra.
A végén persze minden szépen lezajlott, és volt torta, meg vacsi is, a buli pedig szuperül sikerült, de ez volt az előzménye, amit szerencse, hogy a Ábel nem hallgatott végig, mert edzésen volt.

Beadja Flóra a válókeresetet?

Vasárnap anyunál megünnepeltük a családdal is Ábel szülinapját. Ez is jól sikerült, és utána a saját lakásunkban pihentük ki az eseménydús hétvégét. (Én pedig kihúztam a füzetemből azt a mondatot a válókeresetről.)

A felolvasások után a Coach azt kérdezte tőlük, mit éreznek az elmúlt héttel kapcsolatban most, hogy mindkettel felidézték.

Zalán így fogalmazott:
- Nem volt egy szokványos hétvége, ami igaz az igaz. Penge élen táncoltunk. Viszont, alkalmaztam a technikákat, amit tanultam, és működött. Amikor nem boldogultunk egymással, bevonultam a szobába, nem feszítettem tovább a húrt. Lehiggadtam, átgondoltam a dolgot és együttműködtem a közös cél érdekében. Rendben lebonyolódtak az események és másnap én is megkaptam a jól megérdemelt pihenős napomat.

- Tudtuk kezelni a helyzetet, tényleg összedolgoztunk és Ábel boldog volt. S mindhármunknak csillogott a szeme, amikor meggyújtottam a tüzijátékos gyertyát a torta közepén. Vitáink mindig voltak és mindig lesznek is, de már rövidre tudjuk zárni őket. Azt hiszem, közel járunk ahhoz az állapothoz, amit célul tűztünk ki a coaching elején. - mondta Flóra.

A Coach örömmel hallgatta a beszámolókat. Az ülés végén pedig azt kérte ügyfeleitől, hogy a következő alkalomra foglalják össze, hogy az első találkozás óta milyen változások történtek a kapcsolatukban és ezekhez a változásokhoz mit adott nekik a coaching.

Vannak gondok otthon egymás megértésével, a konfliktus kezelésével? Ne várja meg amíg elfajulnak a dolgok. Forduljon hozzám bizalommal! Segítségemmel rátalálhat a megoldásra.

                                               Kóbor Virág, az Ön Life-coach partnere,
                                               virag.kobor kukac gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése