2015. december 31., csütörtök

"Mert az életet érdemes élni!!"

"A legtöbb ember ismer engem, de nem ismeri a történetemet. 
3 évesen végignéztem, ahogy az apám elhagyott minket. Négy különböző iskolába jártam, mert diszlexiával küzdöttem, ami miatt végül nem sikerült felsőfokú végzettséget szereznem. 23 éves voltam, amikor a legjobb barátom, River Phoenix meghalt kábítószer-túladagolásban. 1998-ban találkoztam Jennifer Syme-mal, akivel azonnal szerelmesek lettünk, és egy év múlva már úton volt a kisbabánk. Rettenetes módon, nyolc hónap múlva halva született a lányunk. Teljesen maga alá temetett minket a bánat, ami egy idő után sajnos a kapcsolatunknak is végett vetett. Jennifer 18 hónap múlva meghalt egy autó balesetben . . . Azóta kerülöm a komoly kapcsolatokat és azt, hogy gyermekem legyen. A húgom leukémiás volt, de anyagi támogatással sikerült meggyógyulnia. A Matrixból származó bevételem 70 százalékát annak a kórháznak adományoztam, ahol a testvéremet kezelték. Azt hiszem, én vagyok az egyetlen hollywoodi sztár, aki nem lakik kastélyban. Nincsenek testőreim és nem viselek divatos ruhákat sem. Bár 100 millió dollár a vagyonom, mindig metrón utazom, és imádom. Azt hiszem, mindannyian egyetérthetünk abban, hogy egy kiemelkedő személyiségű ember, a tragédiák árnyékában is virágozhat! Bármin felül tudunk emelkedni! Nem számít, mi történik az életedben, le tudod győzni! Mert az életet érdemes élni!!" Keanu Reeves
Reeves fent idézett gondolatai az utóbbi napokban többször megjelentek, különböző formában, a Facebook oldalamon. Azt hiszem, ha többször is belebotlok valamibe, akkor azzal alaposabban is érdemes foglalkoznom, mert azzal dolgom lehet. Elgondolkodtam hát Reeves gondolatain. Így év vége táján talán még ütősebbek. Hány és hány "hétköznapi" ember tudna hasonló történetet mesélni a saját életéről?! Talán Ön is, kedves Olvasóm? S vajon az utolsó bekezdést hányan tennék a történetük végére? Őszintén! Ön keseregne, vagy Reeves gondolatait mondaná? 

DE TÉNYLEG! EZEK UTÁN MÉG ÉRDEMES ÉLNI?! 

 A napokban találkoztam egy kedves, mosolygós fiatal lánnyal, akinek a története "összecsengett" az idézett gondolatokkal. A lány rövidke életét már több komoly betegség veszélyeztette, amikor élet és halál mezsgyéjén egyensúlyozott. És amikor azt kérdeztem tőle, hogy mire büszke eddigi életéből, a válasza nem volt mindennapi. Azt mondta: "Többször győztem a betegség és a halál ellen."
S a szeme közben mosolygósan és büszkén csillogott. A beszélgetés közben mindvégig pozitív volt, bizakodó és jókedvű, sőt még nekem is adott át az energiájából, jó volt vele beszélgetni és az egész napom derűs volt attól fogva. Pedig a történet, amit a betegségeiről mesélt, arról tanúskodott, hogy lelkileg rémisztő és testileg iszonyú fájdalmas dolgokon ment keresztül. 
Ekkor már biztos voltam benne, hogy erről a témáról most nekem is beszélnem kell. 
A szeretet ünnepe és az év vége közeledtével, általában eszünkbe jutnak életünk nagy érzelmi hullámvasútjai. Talán végig is suhanunk képzeletben újra a "síneken". Ismét élénken érezzük, amit "akkor". A szép emlékeink az égig emelnek, ám ha épp nem vagyunk most jó passzban, a fájdalmas emlékek miatt talán nagyon szerencsétlennek gondoljuk magunkat. Néha még a kérdés is megfogalmazódik bennünk, hogy "Ezek után még érdemes élni?!" 

Fogadalom? NEM! NÉZŐPONT VÁLTÁS Újévtől! 

Kedves Olvasóm, 
ha Ön is hajlamos elkeseredni saját, szomorú életeseményein, az idén Szilveszter éjjel ne fogadkozzon, csak kezdjen bele egy kisérletbe! 
Váltson nézőpontot és éljen elégedett életet 2016-ban!
Január 1.-től kezdve, ha felbukkan valamelyik fájó vagy kellemetlen emlék, hogy "elrontsa" a boldog napokat, tegyen fel magának kérdéseket az alábbiak közül, vagy irjon össze magának hasonlókat és használja azokat! A kérdésekre mindig válaszoljon reálisan! Ne az érzéseire, hanem csakis a tényekre alapozza a válaszait! - Túléltem, ami "akkor" történt? (Ha sikerült feltennie magának ezt a kérdés, akkor valószinüleg igen.) - Ma is felkelt a nap úgy, mint minden reggel? (Lehet, hogy épp egy borús napra ébredt, de ha nincs vaksötét, akkor a felhőkön a nap fénye szűrődik át, vagyis igen.) - Van jogom és lehetőségem úgy dönteni, hogy most jól fogom magam érezni és a jó dolgokra koncentrálok? (Gondolja végig alaposan! Ki vagy mi akadályozhatná meg abban, hogy jó dolgokra gondoljon és összpontositson? A gondolatai csak és kizárólag az Ön befolyása alatt állnak! Tehát a válasz nem lehet más, csak IGEN.) Rendben, túléltem. De mitől lesz ez pozitív!? Türelem! Most éppen erről fogok beszélni. Először is, döntse el, hogy a felbukkant emlékkel szeretne-e foglalkozni a továbbiakban, vagy más gondolatok felé indulna tovább!
Ha új gondolatokat keres, fontos, hogy a témától teljesen szakadjon el! 
Kezdjen bele valamilyen tevékenységbe, ami igényli a teljes figyelmét! A takaritás, barkácsolás, vagy a futás ilyenkor nem célravezető. Ezek épp olyan tevékenységek, amik közben kiválóan lehet gondolkodni. Legjobb, ha beszélgetésbe elegyedik valakivel (Keressen egy családtagot, munkatársat! Menjen le az edző terembe, ahol vidám zene szól és mozogjon! Ha egyedül van, és nem tud kimozdulni, hivjon fel valakit telefonon, vagy kapcsolja be a TV-t, rádiót!) Ha viszont maradna még a régi emléknél, ha van kedve dolgozni rajta, akkor a következő vagy ezekhez hasonló kérdésekkel haladjon tovább! 
- Van-e a történettel, vagy a benne szereplő személyekkel kapcsolatban bármilyen pozitív emlékem?



- Mi volt ebben a történetben, ami végül pozitívan hatott az életem további részére?
- Mit tanulhatok az esetből
- Kevésbé kék-e az ég, kevésbé fényes-e a nap, ami felettem ragyog egy szép nyári napon, mint a többi ember felett, a történtek óta?
- Az lennék-e a múltbéli tapasztalataim nélkül, aki most vagyok?
- Volt az esemény óta bármilyen siker az életemben?

Figyeljen és legyen reális! 
Ne az érzelmeire hallgasson, hanem a tényeket keresse. Bármilyen apró pozitívum segít, amire ilyenkor rátalál. Több választ keressen egy-egy kérdésre, ne elégedjen meg 3-4 válasznál kevesebbel! Minél többször gyakorolja ezt, annál könnyebben és gyorsabban jönnek majd a pozitív gondolatok. S tapasztalni fogja, hogy minden pozitív gondolat javít a közérzetén. A fenti nézőpont váltás hosszútávú eredménye pedig, hogy amikor legközelebb felbukkan a fájdalmas vagy kellemetlen emlék, már sokkal szelídebb és kezelhetőbb lesz. Sikeres nézőpontváltást és egy boldogabb Új Évet kívánok Önnek!
2016-ban is állok rendelkezésére, ha úgy érzi elakadt, s jó volna valaki, akivel megtalálhatja új nézőpontjait. És ne feledje!

AZ ÉLETET ÉRDEMES ÉLNI!



Kóbor Virág, az Ön Life-coach partnere,
virag.kobor kukac gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése